Underwear Sweden, som äger de svenska underklädesvarumärkena Swegmark och Abecita, har lanserat en ny headless ehandel tillsammans med byrån Rivercode där bägge varumärken nu samlas på en gemensam hemsida. Med en modern, headless-arkitektur skapar bolaget en skalbar lösning för tillväxt både i Sverige och internationellt.

Den nya sajten drivs av Centra som e-handelsmotor, tillsammans med Storyblok som headless CMS för innehållshantering och en frontend accelerator från Rivercode. Genom att separera frontend och backend möjliggörs snabbare utveckling, bättre prestanda och en mer flexibel kundupplevelse.
För att ytterligare stärka affären har Underwear Sweden även integrerat:
- Rule för CRM, marketing automation och personaliserad kommunikation.
- Lipscore för att samla in kundrecensioner och stärka produkternas sociala bevis.
Kommentarer från Swegmark
Vi har sökt flera personer på Swegmark om en kommentar utan lycka, Vi hoppas på att få svar och kommer uppdatera artikeln om så är fallet. Frågor vi ställt:
- Är ni nöjda med projektet?
- Hur lång tid tog det att genomföra projektet, från start till lansering?
- Vad har ni fått för reaktioner från kunder hittills?
- Har ni några lärdomar eller tips till andra bolag som står inför liknande projekt?
Site Audit
Varje gång vi skriver om en ny lansering gör vi en Site Audit med hjälp av Semrush. Syftet är att objektivt granska hur väl webbplatsens tekniska struktur och innehåll är uppsatt, helt utan att blanda in våra egna åsikter eller tolkningar. Granskningen görs på upp till 1 000 URL:er per domän.
Denna granskning gör också att du som läsare kan filtrera artiklar efter Site Health Score vid lansering i vårt register. Nedan följer resultatet för underwearsweden.com.

Kritiska fel (Errors)
- Broken internal links: 2 507 brutna interna länkar identifierades, vilket kan påverka både användarupplevelse och crawlbarhet negativt.
- Redirect chains and loops: 799 omdirigeringskedjor eller loopar hittades, vilket riskerar att fördröja sidladdning och försvåra indexering.
- Duplicate title tag: 534 sidor med duplicerade titel-taggar kan försämra sajtens synlighet i sökresultat.
- Duplicate meta descriptions: 493 sidor hade identiska metabeskrivningar.
- Duplicate content: 396 fall av duplicerat innehåll noterades.
- Hreflang conflicts within page source code: 111 sidor visade på konflikter i hreflang-implementeringen.
- 4xx errors: 53 sidor returnerar felmeddelanden (t.ex. 404), vilket kan påverka både SEO och användarupplevelse negativt.
- Issues with incorrect hreflang links: 4 felaktiga hreflang-länkar identifierades.
- Incorrect pages found in sitemap.xml: 1 sida i sitemap:en ansågs vara inkorrekt.
Varningar (Warnings)
- Low text to HTML ratio: 938 sidor har en låg andel text i förhållande till HTML-kod, vilket kan påverka sidans relevans i sökningar.
- Missing meta description: 217 sidor saknar metabeskrivning.
- Missing h1: 66 sidor saknar en H1-rubrik.
- Title element is too long: 19 sidtitlar är för långa och riskerar att kapas i sökresultaten.
- Links lead to HTTP pages for HTTPS site: 8 länkar pekar till osäkra HTTP-sidor från en HTTPS-webbplats.
- Broken external links: 6 externa länkar är brutna.
- Underscores in URL: 1 URL innehåller understreck, vilket kan vara mindre optimalt ur SEO-perspektiv.