Underwear Sweden, som äger de svenska underklädesvarumärkena Swegmark och Abecita, har lanserat en ny headless ehandel tillsammans med byrån Rivercode där bägge varumärken nu samlas på en gemensam hemsida. Med en modern, headless-arkitektur skapar bolaget en skalbar lösning för tillväxt både i Sverige och internationellt.
Den nya sajten drivs av Centra som e-handelsmotor, tillsammans med Storyblok som headless CMS för innehållshantering och en frontend accelerator från Rivercode. Genom att separera frontend och backend möjliggörs snabbare utveckling, bättre prestanda och en mer flexibel kundupplevelse.
För att ytterligare stärka affären har Underwear Sweden även integrerat:
- Rule för CRM, marketing automation och personaliserad kommunikation.
- Lipscore för att samla in kundrecensioner och stärka produkternas sociala bevis.
Granskning
Överlag tycker vi att sajten är stabil och följer skolboken för en standard fashion-ehandel. Inga överraskningar, inga spekulativa ”innovationer”, allt är rakt på sak, funktionellt och ganska förutsägbart.
Detta är såklart positivt om det var planen. Det vi saknar innehållsmässigt sker på PDP (Product Details Page / Produktsida) där vi tycker att hållbarhet kan kommuniceras på ett mer inspirerande sätt, då detta är en stor viktigt punkt i Underwear Swedens kommunikation.
När vi testar det tekniska i frontend så fungerar den generellt bra. De eventuella problemen vi hittar är:
- Klarar ej Googles CLS krav (Core Web Vitals).
- Ett tiotal 404 (brutna länkar).
- Hreflang länkar som saknar return links.
- Sakar rel settings på länkar (Säkerhets- och prestandarisk för besökare på äldre webbläsare).
Vi har informerat Underwear Sweden om de tekniska problemen.
RetailRadar följer utvecklingen och kommer rapportera vidare när fler varumärken lanserar nya hemsidor.