Dunken.se byter plattform

Den svenska e-handelsaktören Dunken.se har lanserat en ny webbplats. Bakom tekniken står plattformsleverantören Nyehandel.

Dunken.se grundades 2003 och har tidigare profilerat sig inom tryckta t-shirts, partyprylar och nischade motivprodukter. Sortimentet har sedan dess breddats till att inkludera kläder från etablerade varumärken inom streetwear och underkläder.

Den nya sajten är byggd på en anpassad lösning via Nyehandel, med kopplingar till bland annat Triggerbee för personalisering och Rule för e-posthantering.

Site Audit

Varje gång vi skriver om en ny lansering gör vi en Site Audit med hjälp av Semrush och RUMvision. Syftet är att objektivt granska hur väl webbplatsens tekniska struktur och innehåll är uppsatt, helt utan att blanda in våra egna åsikter eller tolkningar. Granskningen görs på upp till 1 000 URL:er per domän.

Denna granskning gör också att du som läsare kan filtrera artiklar efter Semrush Health Score och RUMvision UX Score i vårt register. Nedan följer resultatet för Dunken.

  • Site Health: 79/100
  • UX Score: 89/100
Dunken ny ehandel mobil produktsida

Fler Lanseringar

Apex Stainless lansering

Apex Stainless Fasteners: Ny sajt, gammalt löfte

Dunken.se ny hemsida

Dunken.se byter plattform

Underwear Sweden ny ehandel

Underwear Sweden lanserar ny ehandel – Swegmark och Abecita samlas under ett tak

Retailkatalogen

Hitta teknologier och byråer